Wybór języka
powrót

Informacja o Lubuskim Konkursie Wiedzy o Bezpieczeństwie w Ruchu Drogowym dla uczniów szkoł podstawowych

Stowarzyszenie na Rzecz Bezpieczeństwa Dzieci i Młodzieży przygotowało kolejną edycję Lubuskiego Konkursu Bezpieczeństwa w Ruchu Drogowym „W Europie jeździmy bezpiecznie”.

 

Organizatorzy liczą na dużą aktywność szkół i czekają z niecierpliwością na zgłoszenia stałych i nowych uczestników.
Zapraszamy wszystkich uczniów klas IV,V, i VI szkół podstawowych do udziału w XIV edycji konkursu!

REGULAMIN

LUBUSKIEGO KONKURSU WIEDZY
O BEZPIECZEŃSTWIE W RUCHU DROGOWYM
DLA UCZNIÓW SZKÓŁ PODSTAWOWYCH
W ROKU SZKOLNYM 2016/2017 - XIV edycja
pod patronatem Lubuskiego Kuratora Oświaty oraz Starosty Zielonogórskiego

„W EUROPIE JEŹDZIMY BEZPIECZNIE”

 

1.      Organizatorzy konkursu

  • Stowarzyszenie Na Rzecz Bezpieczeństwa Dzieci i Młodzieży – główny organizator;
  • Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wlkp.
  • Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego Zielona Góra;
  • Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego Gorzów Wlkp.; 
  • Młodzieżowe Centrum Kultury i Edukacji „Dom Harcerza” w Zielonej Górze;
  • Komenda Wojewódzka Policji w Gorzowie – Wydział Ruchu Drogowego.

2.      Cele konkursu

  • Głównym celem konkursu jest poprawa bezpieczeństwa dzieci w ruchu drogowym.
  • Rozwijanie i popularyzowanie wśród młodzieży szkolnej świadomości bezpiecznego uczestnictwa w ruchu drogowym w charakterze pieszego, pasażera i kierującego pojazdem – w rezultacie wzrost bezpieczeństwa w ruchu drogowym.
  • Samodzielne pogłębianie wiedzy z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego przy wykorzystaniu różnych źródeł informacji, w tym technologii komputerowej.
  • Kształtowanie postaw zgodnych z kryteriami europejskiej kultury ruchu drogowego.
  • Rozwijanie poczucia odpowiedzialności za zdrowie, bezpieczeństwo własne i innych użytkowników dróg.

3.      Uczestnicy konkursu

Uczestnikami konkursu są uczniowie klas IV, V oraz VI publicznych i niepublicznych szkół podstawowych województwa lubuskiego.

Przystąpienie do Konkursu jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych uczestników na potrzeby organizacji Konkursu, w tym publikowania wyników wraz z fotoreportażem na stronie internetowej organizatorów. Uczestnik ma prawo dostępu do treści swoich danych, do ich poprawiania oraz do żądania zaprzestania przetwarzania swoich danych. Żądanie zaprzestania przetwarzania swoich danych jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału w Konkursie.

4.      Zgłoszenia

Udział w konkursie, na karcie wg wzoru, należy zgłosić do 18 września 2016 r. wyłącznie drogą elektroniczną (z tytułem: „W EUROPIE JEŹDZIMY BEZPIECZNIE”) na adres Głównego Koordynatora konkursu: jarektg@interia.pl

Zgłoszenia dostarczone po tym terminie, ze względów techniczno-organizacyjnych, nie będą uwzględnione.

 

5.      Przebieg, terminy, miejsca

  • I ETAP – szkolny, za który odpowiada Szkolny Koordynator Konkursu – obejmuje odpowiedzi uczniów na pytania konkursowe – termin przeprowadzenia eliminacji szkolnych: 19–23 września 2016 r.
  • II ETAP – międzyszkolny – obejmuje test pisemny oraz sprawdzenie umiejętności jazdy rowerem, termin grudzień 2016 r. – styczeń 2017 r. Miejsca eliminacji rejonowych zostaną podane na stronie internetowej Stowarzyszenia po zakończeniu I etapu Konkursu.
  • III ETAP – finał – obejmuje test pisemny i praktyczny, termin maj 2017 r.

6.      Zakres i tematyka konkursu

Konkurs obejmuje sprawdzenie wiedzy i umiejętności przewidzianych w programie nauczania wychowania komunikacyjnego, także w korelacji z innymi przedmiotami w szkole podstawowej.

7.      Komisje konkursowe

  • Etap I - poprawność odpowiedzi jest weryfikowana przez Szkolną Komisję, którą powołuje Szkolny Koordynator Konkursu.
  • Etap II i III – ocenia Komisja Konkursu, powołana decyzją organizatora w składzie:

- przewodniczący Komisji – przedstawiciel głównego organizatora konkursu,
- przedstawiciel Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego Zielona Góra,
- przedstawiciel Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego Gorzów Wlkp.
- przedstawiciel Młodzieżowego Centrum Kultury i Edukacji „Dom Harcerza” w Zielonej Górze,
- przedstawiciel Policji.

8.      Nagrody i wyróżnienia

Najlepsze szkolne drużyny zostaną nagrodzone wartościowymi nagrodami przewidzianymi dla szkół, zawodników i koordynatorów. 

9.      Informacje końcowe

  • Regulamin Konkursu, wzory kart prowadzenia dokumentacji oraz informacje bieżące dot. realizacji Konkursu zamieszczone będą na stronie internetowej: www.brd.zgora.pl w dziale Turnieje-konkursy.
  • Szczegółowy zakres obowiązków szkolnego koordynatora konkursu oraz sposób realizacji I etapu, w tym warunki konieczne niezbędne do zakwalifikowania się do II etapu, stanowią oddzielne załączniki niniejszego Regulaminu.
  • Organizator zastrzega sobie prawo wglądu do dokumentacji, kontroli prawidłowości realizacji Konkursu na każdym etapie.
  • Wykaz szkół zakwalifikowanych do II i III etapu Konkursu zostanie opublikowany na stronie internetowej Głównego Organizatora.
  • Do finału przechodzi minimum 10 najlepszych reprezentacji szkół województwa (w tym zwycięzcy z rejonów).
  • W wypadku uzyskania równej liczby punktów przez startujące drużyny na etapie rejonowym i wojewódzkim, o kolejności miejsc decyduje lepszy wynik z testu praktycznego.
  • Uroczyste podsumowanie i finał konkursu nastąpi w maju 2017 r.
  • Wszelkich dodatkowych informacji udzielają:

 Główny Koordynator Konkursu – Jarosław Twaróg, kontakt: tel. kom. 605 541 554, jarektg@interia.pl

 prezes Stowarzyszenia – Marek Pasek, kontakt: tel. kom. 509 666 462, wopzgora@2com.pl