Informacja o Lubuskim Konkursie Wiedzy o Bezpieczeństwie w Ruchu Drogowym dla uczniów szkoł podstawowych
Stowarzyszenie na Rzecz Bezpieczeństwa Dzieci i Młodzieży przygotowało kolejną edycję Lubuskiego Konkursu Bezpieczeństwa w Ruchu Drogowym „W Europie jeździmy bezpiecznie”.
Organizatorzy liczą na dużą aktywność szkół i czekają z niecierpliwością na zgłoszenia stałych i nowych uczestników.
Zapraszamy wszystkich uczniów klas IV,V, i VI szkół podstawowych do udziału w XIV edycji konkursu!
REGULAMIN
LUBUSKIEGO KONKURSU WIEDZY
O BEZPIECZEŃSTWIE W RUCHU DROGOWYM
DLA UCZNIÓW SZKÓŁ PODSTAWOWYCH
W ROKU SZKOLNYM 2016/2017 - XIV edycja
pod patronatem Lubuskiego Kuratora Oświaty oraz Starosty Zielonogórskiego
„W EUROPIE JEŹDZIMY BEZPIECZNIE”
1. Organizatorzy konkursu
- Stowarzyszenie Na Rzecz Bezpieczeństwa Dzieci i Młodzieży – główny organizator;
- Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wlkp.
- Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego Zielona Góra;
- Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego Gorzów Wlkp.;
- Młodzieżowe Centrum Kultury i Edukacji „Dom Harcerza” w Zielonej Górze;
- Komenda Wojewódzka Policji w Gorzowie – Wydział Ruchu Drogowego.
2. Cele konkursu
- Głównym celem konkursu jest poprawa bezpieczeństwa dzieci w ruchu drogowym.
- Rozwijanie i popularyzowanie wśród młodzieży szkolnej świadomości bezpiecznego uczestnictwa w ruchu drogowym w charakterze pieszego, pasażera i kierującego pojazdem – w rezultacie wzrost bezpieczeństwa w ruchu drogowym.
- Samodzielne pogłębianie wiedzy z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego przy wykorzystaniu różnych źródeł informacji, w tym technologii komputerowej.
- Kształtowanie postaw zgodnych z kryteriami europejskiej kultury ruchu drogowego.
- Rozwijanie poczucia odpowiedzialności za zdrowie, bezpieczeństwo własne i innych użytkowników dróg.
3. Uczestnicy konkursu
Uczestnikami konkursu są uczniowie klas IV, V oraz VI publicznych i niepublicznych szkół podstawowych województwa lubuskiego.
Przystąpienie do Konkursu jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych uczestników na potrzeby organizacji Konkursu, w tym publikowania wyników wraz z fotoreportażem na stronie internetowej organizatorów. Uczestnik ma prawo dostępu do treści swoich danych, do ich poprawiania oraz do żądania zaprzestania przetwarzania swoich danych. Żądanie zaprzestania przetwarzania swoich danych jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału w Konkursie.
4. Zgłoszenia
Udział w konkursie, na karcie wg wzoru, należy zgłosić do 18 września 2016 r. wyłącznie drogą elektroniczną (z tytułem: „W EUROPIE JEŹDZIMY BEZPIECZNIE”) na adres Głównego Koordynatora konkursu: jarektg@interia.pl
Zgłoszenia dostarczone po tym terminie, ze względów techniczno-organizacyjnych, nie będą uwzględnione.
5. Przebieg, terminy, miejsca
- I ETAP – szkolny, za który odpowiada Szkolny Koordynator Konkursu – obejmuje odpowiedzi uczniów na pytania konkursowe – termin przeprowadzenia eliminacji szkolnych: 19–23 września 2016 r.
- II ETAP – międzyszkolny – obejmuje test pisemny oraz sprawdzenie umiejętności jazdy rowerem, termin grudzień 2016 r. – styczeń 2017 r. Miejsca eliminacji rejonowych zostaną podane na stronie internetowej Stowarzyszenia po zakończeniu I etapu Konkursu.
- III ETAP – finał – obejmuje test pisemny i praktyczny, termin maj 2017 r.
6. Zakres i tematyka konkursu
Konkurs obejmuje sprawdzenie wiedzy i umiejętności przewidzianych w programie nauczania wychowania komunikacyjnego, także w korelacji z innymi przedmiotami w szkole podstawowej.
7. Komisje konkursowe
- Etap I - poprawność odpowiedzi jest weryfikowana przez Szkolną Komisję, którą powołuje Szkolny Koordynator Konkursu.
- Etap II i III – ocenia Komisja Konkursu, powołana decyzją organizatora w składzie:
- przewodniczący Komisji – przedstawiciel głównego organizatora konkursu,
- przedstawiciel Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego Zielona Góra,
- przedstawiciel Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego Gorzów Wlkp.
- przedstawiciel Młodzieżowego Centrum Kultury i Edukacji „Dom Harcerza” w Zielonej Górze,
- przedstawiciel Policji.
8. Nagrody i wyróżnienia
Najlepsze szkolne drużyny zostaną nagrodzone wartościowymi nagrodami przewidzianymi dla szkół, zawodników i koordynatorów.
9. Informacje końcowe
- Regulamin Konkursu, wzory kart prowadzenia dokumentacji oraz informacje bieżące dot. realizacji Konkursu zamieszczone będą na stronie internetowej: www.brd.zgora.pl w dziale Turnieje-konkursy.
- Szczegółowy zakres obowiązków szkolnego koordynatora konkursu oraz sposób realizacji I etapu, w tym warunki konieczne niezbędne do zakwalifikowania się do II etapu, stanowią oddzielne załączniki niniejszego Regulaminu.
- Organizator zastrzega sobie prawo wglądu do dokumentacji, kontroli prawidłowości realizacji Konkursu na każdym etapie.
- Wykaz szkół zakwalifikowanych do II i III etapu Konkursu zostanie opublikowany na stronie internetowej Głównego Organizatora.
- Do finału przechodzi minimum 10 najlepszych reprezentacji szkół województwa (w tym zwycięzcy z rejonów).
- W wypadku uzyskania równej liczby punktów przez startujące drużyny na etapie rejonowym i wojewódzkim, o kolejności miejsc decyduje lepszy wynik z testu praktycznego.
- Uroczyste podsumowanie i finał konkursu nastąpi w maju 2017 r.
- Wszelkich dodatkowych informacji udzielają:
Główny Koordynator Konkursu – Jarosław Twaróg, kontakt: tel. kom. 605 541 554, jarektg@interia.pl
prezes Stowarzyszenia – Marek Pasek, kontakt: tel. kom. 509 666 462, wopzgora@2com.pl