Wybór języka
powrót

Uruchomienie Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Lubuskim Urzędzie Wojewódzkim

Od 17 grudnia ub.r. w Lubuskim Urzędzie Wojewódzkim działa Centrum Powiadamiania Ratunkowego, które swoim zasięgiem objęło teren całego województwa lubuskiego.

 

 

 

Istotą funkcjonowania CPR jest odbieranie zgłoszeń alarmowych kierowanych na numer 112, a następnie po weryfikacji przekierowanie do właściwej służby w celu podjęcia interwencji.

Europejski numer 112 jest jednolitym numerem alarmowym obowiązującym na terenie Unii Europejskiej. Służy do powiadamiania w sytuacjach zagrożenia życia, zdrowia lub mienia. Obecnie zachowane zostały numery alarmowe 997 (Policja), 998 (Straż Pożarna) oraz 999 (Pogotowie Ratunkowe). Znajomość wymienionych numerów jest zdecydowanie większa niż numeru alarmowego 112, dlatego uświadamianie obywateli, a w szczególności młodzieży o jego istnieniu i funkcjonowaniu jest niezwykle ważne.

Poniżej przedstawiamy materiały dotyczące numeru alarmowego 112:

http://www.112.gov.pl/