Wybór języka
powrót

Spotkanie w sprawie przekazania części zadań Powiatu Zielonogórskiego miastu Zielona Góra

We wtorek, 9 września w salce konferencyjnej Starostwa Powiatowego w Zielonej Górze odbyło się spotkanie przedstawicieli Powiatu Zielonogórskiego i miasta Zielona Góra.

 

Zebranych powitali Wicestarosta Zielonogórski Ryszard Górnicki i Sekretarz miasta Zielona Góra Ewa Trzcińska, którzy jednocześnie koordynowali przebieg dyskusji.

Spotkanie w całości poświęcono problematyce sprawnego przekazania poszczególnych zadań powiatu miastu Zielona Góra, które już od 1 stycznia 2015 r. połączy się z gminą Zielona Góra.

Dotychczas wszystkie zadania z zakresu m.in.: pomocy społecznej, transportu zbiorowego i dróg publicznych, geodezji, kartografii i katastru, gospodarki nieruchomościami, administracji architektoniczno-budowlanej, gospodarki wodnej, ochrony środowiska i przyrody, edukacji publicznej, na rzecz mieszkańców gminy Zielona Góra wykonywał Powiat Zielonogórski. Od stycznia 2015 roku zadania na rzecz mieszkańców gminy Zielona Góra przejmie miasto.

Aby uniknąć zamieszania administracyjnego na początku roku 2015 już teraz przedstawiciele obu samorządów utworzyli specjalne zespoły i podzespoły, w skład których wchodzą pracownicy poszczególnych wydziałów i departamentów Starostwa Powiatowego i Urzędu Miasta. Zespoły te mają za zadanie na kolejnych spotkaniach dopracować szczegóły przekazania poszczególnych spraw, dokumentacji i sposobów finansowania działań. Co ważne, koordynatorzy zespołów miejsko-powiatowych będą jednocześnie koordynatorami zespołów miejsko-gminnych.